Minőségi díj 2010 - Az év honlapja lettünk!
![]() |
A pályázatra rekordmennyiségű, több mint 350 nevezés érkezett, legtöbben a szolgáltatás, e-kereskedelem, márkasite kategóriákat választották, de sokan szálltak versenybe „Az Év kreatív megoldása” címért is.
A zsűritagok hat szempont alapján értékelték a weblapokat, melyek a következők: design, impresszió, innovatívitás, interaktivitás, navigáció, kategóriának megfelelő tartalom.
Kicsit részletesebben a szempontokról:
Design
A honlap vizuális megjelenése (színvilág, layout, tipográfia, grafika) támogatja-e a megadott célkitűzést, valamint mennyire van összhangban a honlap tartalmával .
Impresszió
A weblap vizuális megjelenése és tartalmának megismerése milyen összbenyomást kelt a látogatóban.
Innovatívitás
Milyen újszerű tartalmi, formai és programozástechnikai megoldásokat alkalmaztak a weblap fejlesztői.
Interaktivitás
Milyen formában ad lehetőséget a honlap a látogatóknak / ügyfeleknek a kapcsolattartásra. A honlap tartalma / szolgáltatásai mennyire használják ki a web által nyújtott kétirányú kommunikációs lehetőségeket.
Kategóriának megfelelő tartalom (súlyozott pontszám)
Miután a versenyben különböző kategóriákban lehet nevezni, a tartalmat nem lehet általában értékelni, hanem csak a konkrét kategória jellegzetességeinek megfelelően. A honlap tartalmi része mennyire támogatja a nevezésben megadott marketing célkitűzés megvalósítását az adott kategóriában. A kereskedelmi kategóriában induló honlapok - az üzleti szolgáltatás minősége mellett - mennyire felelnek meg a kötelező jogi előírásoknak.
Navigáció
A látogatók részéről a leggyakoribb panasz a weblapokra, hogy egy idő után elveszítik a tájékozódást, nem tudják hol vannak, hogyan tudnak visszatérni a kezdőoldalra. "Értékeljük, hogy a weblap mennyire áttekinthető, milyen segítséget nyújt a weblap egyes részeinek a megismeréséhez."