+36 20 800 1111 Hívjon munkaidőben!

OpenGL 4.4

2013.07.22. 14:49
Megérkezett az OpenGL 4.4-es kiadása

A platformok között átívelő, 2D és 3D támogatás kiaknázására egyaránt lehetőséget adó alkalmazásprogramozási interfész segítségével lehetőség nyílik a legmodernebb grafikus processzorokban rejlő lehetőségek maradéktalan kiaknázására - mindezt úgy, hogy az OpenGL 4.4 visszafelé teljesen kompatibilis marad a korábbi OpenGL változatokkal. Utóbbinak köszönhetően az alkalmazások fokozatosan kezdhetik el kihasználni az új szolgáltatásokban rejlő lehetőségeket a legkülönbözőbb grafikus hardverekkel, illetve a különböző operációs rendszerekkel karöltve. Az OpenGL 4.4 új funkcionalitást is kínál, amellyel egyszerűbbé válik az alkalmazások különböző API-k és platformok közötti átültetése.

OpenGL specifikációja:

Buffer Placement Control (GL_ARB_buffer_storage): Jelentősen javítja a memóriakezelés rugalmasságát és hatékonyságát

Efficient Asynchronous Queries (GL_ARB_query_buffer_object): A bufferben elhelyezkedő objektumok közvetlen célként használhatóak egy-egy lekérdezés alkalmával

Shader Variable Layout (GL_ARB_enhanced_layouts): Részletes vezérlési lehetőség a shader interfész változóinak elhelyezkedése felett

Efficient Multiple Object Binding (GL_ARB_multi_bind): Új parancsok, amelyek lehetővé teszik az egyes alkalmazások számára, hogy több különálló parancs helyett egyetlen API hívás segítségével objektumcsoportokat kössenek össze vagy válasszanak szét

Hatékonyabb portolás a Direct3D alkalmazások esetében: Az új kiadás több olyan alapvető funkciót is kínál, amelyek hozzájárulnak, hogy a Direct3D-s alkalmazások és játékok portolása egyszerűbb legyen